حالت طراحي در سال 2012: شش حالت طراحي سربرگ
نوشته شده توسط : گرگ سفید

بيشتر اوقات اغلب ما به يک روند طراحي سايت به عنوان چيزي بيش از آن نگاه مي کنيم . اما مهم اين است که پشت اين روند را نگاه کنيد تا تاثيرات بازار و جنبش هاي روان شناختي را که بر آنها تاثير مي گذارند و آن را هدايت مي کنند را ببينيد.

 

امروزه يکي از مهمترين تأثيرات بازار در طراحي سايت ، گسترش سريع دستگاههاي موبايل است که براي مرور وب استفاده مي شوند.تنها اين رشد ادامه خواهد يافت. در ژانويه سال جاري، 8.5 درصد از وب سايت هاي وب جهاني از دستگاه هاي تلفن همراه دستي گرفته شده است و تعداد کاربران تلفن همراه در معرض 1.2 ميليارد عدد قرار دارد .

همانطور که کاربران بيشتر تبلت را به لپ تاپ و دسکتاپ ترجيح ميي دهند، تقاضا براي طراحي سايت پاسخگو افزايش مي يابد. طراحي براي دستگاه هاي تلفن همراه يک بازي کاملا جديد است، به ويژه که روانشناسي و اهداف کاربر متفاوت است، گستره هاي توجه کمتري دارند و پهناي باند گران تر است.

بسياري از گرايش هاي طراحي سايت که ما در حال حاضر شاهد آن هستيم، از اين تحول به سمت محتواي وب همراه متناسب گرايش يافته است. بياييد به برخي از گرايش هاي طراحي سربرگ نگاه کنيم که مي توان انتظار داشت که به عنوان فناوري تلفن همراه رشد کند.

Skeuomorphism

با توجه به بعضي ها(که غالبا کم اهميت اند) که بيش از حد استفاده مي شوند، skeuomorphism به معناي حفظ ويژگي هايي از طرح هاي قديمي - اغلب فيزيکي - که در آن اين ويژگي ها داراي يک هدف خاص و يا دليل است ، مي باشد . اين اغلب در برنامه هاي سينت سايزر اپل نشان داده شده است که با «دستگيره» هايي که مي توانيد تبديل کنيد، «لغزنده ها» را که مي توانيد حرکت دهيد، يا «کابل ها» که مي توانيد آن را وصل کنيد، نشان مي دهد.

در وب سايتي که زير نشان داده شده است، به طرحي که طراح هوشمندانه از نمايشگر لپ تاپ به عنوان يک ظرف براي آخرين اخبار استفاده مي کند توجه کنيد . عناصر ديگر در طراحي سايت ساخته مي شوند تا شبيه اشياء واقعي باشند. به طور کلي، يک اتاق در يک خانه شبيه سازي مي کند. Skeuomorphism، در اين مورد، صرفا تزئيني است.
در مقياس ظريف تر، اين تکنيک به روش هاي مختلفي ارائه مي شود، مانند:

  • پس زمينه بافت يا دانه (textured or grainy)
  • مرز هاي تعيين شده
  • ظاهر متن
  • روبان
  • دکمه هاي 3D

سايه ها

با وجود آنتاگونيسم برخي از طراحان نخبه، طراحي سايت اسکومومورفيک مزاياي بسياري از لحاظ قابليت استفاده دارد. براي مثال ، اين رابط را راحت، دوستانه و آشنا مي سازد. اين محيطي ايجاد مي کند که کاربران به راحتي مي توانند بدون نياز به کليک بر روي دکمه «راهنما»، برنامه را اجرا کنند. اين کاربران را تشويق مي کند تا "براي خودشان فکر کنند" با جذب کردن آنها براي کشف کردن. هنگامي که به درستي استفاده مي شود، طراحان اجازه مي دهند تا به طور موثر با هدف يک برنامه يا وبسايت ارتباط برقرار کرده و به کاربران کمک کنند آنچه را که سريعتر نياز دارند پيدا کنند. بعد از همه، سرعت در مرور تلفن همراه بسيار مهم است.

Skeuomorphism به خوبي مورد استفاده قرار مي گيرد و نيازهاي کاربر را بيشتر از آنچه طراح آن را دوست دارد برطرف مي کند. با دليل خوب، طراحان بسياري همچنان از آن استفاده مي کنند - حداقل تا زماني که يک روند ديگر هم همراه باشد.

سربرگ مرکزي

دستگاه هاي موبايل صفحه کوچکتر و رزولوشن پايينتري نسبت به اکثر مانيتورهاي کامپيوتر دارند . عناصر صفحه مرکزي باعث جذابيت بصري و دادن تعادل به يک صفحه نمايش در قطعنامه هاي کوچکتر مي شود. در قطعنامه هاي بالاتر، آن را به هويت وب سايت اضافه مي کند، و مناسب براي مارک هاي در حال ظهور است.

تايپوگرافي بزرگ

تعدادي از وب سايت هاي جاري فونت ها را در ابعاد Bold نشان مي دهد. اين باعث مي شود که کاربران براي مشاهده متن روي رايانه لوحي يا گوشي هوشمند راحت تر باشند. همچنين داراي مزاياي اضافه شده است: تاثير بيشتر با تصاوير کمتر. با کاهش بر روي عناصر گرافيکي و استفاده از تايپوگرافي موثر و فونت هاي با دقت انتخاب شده، کاربران مجبور نيستند پهناي باند زيادي صرف کنند تا پيام اصلي را در يک صفحه وب ببينند. وب سايت هاي طراحي شده در اين راه ، براي کاربران تلفن همراه جذاب هستند. همانطور که بازار تلفن همراه همچنان رشد مي کند، مي توان انتظار داشت که اين روند طراحي سايت به مدت طولاني ادامه يابد.
ادامه دارد...

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/35/





:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: